ES siekia sukurti energetikos sąjungą, kurios klimato politika būtų orientuota į ateitį. Degalų efektyvumas, taigi ir degalus taupančios padangos, yra svarbūs klimato ir energetikos politikos veiksniai iki 2030 m. Naujoji ES padangų etiketė skirta orientuotis ir palengvinti pirkimo sprendimus.

Informacija apie padangas pagal Reglamentą (ES) 2020/740

Informacijos apie padangas etiketėse nurodomi skirtingi padangų tipai, kuriais gali būti sukomplektuotas jūsų automobilis gamybos metu. Atkreipkite dėmesį, kad mes negalime jums patarti, kuris konkretus padangų tipas (iš pateikto pasirinkimo) bus sumontuotas bet kuriai transporto priemonei, ir jūs negalėsite pasirinkti tam tikros padangos rūšies. Visą informaciją apie padangas pateikia trečioji šalis ir mes negalime garantuoti jos tikslumo - jei turite klausimų dėl padangų specifikacijų, kreipkitės į savo vietinį Škoda partnerį.

Padangos ženklinimas

Tikslas: į ateitį orientuota klimato politika

 

Siekdama to pasiekti, ES, be kita ko, siekia sumažinti kelių transporto išmetamą CO2 kiekį. Naudojant degalus taupančias padangas, mažėja kelių transporto išmetamas CO2 kiekis ir ši misija gali būti įgyvendinta sparčiau. Siekiant pateikti pirkėjui palyginamą informaciją apie padangų degalų vartojimo efektyvumą, saugumą ir riedėjimo triukšmą prieš jas perkant, Reglamentu (ES) 2020/740 nuo 2021 m. gegužės 1 d. įvestos naujos ES padangų žymėjimo etiketės.

Kokie pokyčiai laukia jūsų

Naujas ES padangų ženklinimas leidžia priimti pagrįstą sprendimą dėl ekonomiškesnių padangų. Vartotojai gali gauti naudos mažindami išlaidas ir išmetamą CO2 kiekį, kartu priimdami ekologišką sprendimą dėl pirkimo.

Degalų efektyvumas

Padangų degalų vartojimo efektyvumo klasė, priklausomai nuo pasipriešinimo riedėjimui, skirstoma sekančiai: „A“ raide žymimos efektyviausios padangos, kurios labiausiai taupo degalus, „E“ raide - mažiausiai efektyvios padangos, taigi su jomis automobiliai sunaudoja daugiausia degalų.

Riedėjimo triukšmas

Padangų riedėjimo triukšmas arba išorinio triukšmo lygis matuojamas decibelais (dB) ir nurodomas skaičiumi, o ne XY. Be to, riedėjimo triukšmas skirstomas į tris lygius: A, B ir C.

Sukibimas su šlapia kelio danga

Sukibimo su šlapia kelio danga klasė suteikia informaciją apie stabdymo savybes esant drėgno oro sąlygoms ir svyruoja nuo „A“ (didžiausias saugumas) iki „E“ (mažiausias saugumas).

Sukibimas su sniego danga

Šiuo simboliu pažymėtos padangos yra tinkamos naudoti esant gausaus sniego sąlygoms.

Sukibimas su ledo danga

Šiuo simboliu pažymėtos padangos skirtos kelio dangai su ledo sluoksniu arba privažinėto sniego danga. Esant ne tokioms sudėtingoms oro sąlygoms (pvz., teigiamai temperatūrai), tokių padangų efektyvumo savybės gali keistis, ypač sukibimas su šlapia danga, valdymas ir nusidėvėjimas.

Kitos pastabos

Degalų sąnaudas galima gerokai sumažinti vairuojant protingai ir ekonomiškai. Norint pagerinti degalų efektyvumą ir sukibimą su šlapia danga, svarbu reguliariai tikrinti padangų slėgį. Tačiau visada reikia pagalvoti apie mažiausią stabdymo kelią.

ES komisijos tinklalapis

Daugiau informacijos ES Komisijos svetainėje.