Kaip padidinti elektromobilio važiavimo nuotolį žiemą, užtikrinti didesnį komfortą ir akumuliatoriaus tarnavimo laiką? Pateikiame ekspertų – patyrusio vairuotojo ir „Škoda Auto“ elektromobilius kuriančio inžinieriaus – patarimus.
Kaip padidinti elektromobilio važiavimo nuotolį žiemą, užtikrinti didesnį komfortą ir akumuliatoriaus tarnavimo laiką? Pateikiame ekspertų – patyrusio vairuotojo ir „Škoda Auto“ elektromobilius kuriančio inžinieriaus – patarimus.
Krentanti temperatūra visada kelia daugiau sunkumų automobilių eksploatacijai. Daugelis vairuotojų mano, kad elektromobiliams tai galioja dvigubai. Tačiau patirtis rodo, kad nebūtinai.
„Žiemą mano įpročiai iš esmės nesikeičia. Tiesiog stengiuosi automobilį per naktį laikyti prijungtą prie kintamosios srovės įkroviklio, kuris tiekia energiją salono šildymo funkcijai ir akumuliatoriui“, – teigia „Škoda Auto“ akumuliatorių sistemų kūrimo vadovas Oliver Manicke.
Tinkamas akumuliatoriaus pašildymas yra tradicinis metodas, padedantis padidinti elektromobilio važiavimo nuotolį žiemą ir keleivių komfortą. Tačiau taip pat svarbu teisingai naudoti šią funkciją. „Savaitės metu turiu suplanavęs išankstinį pašildymą, o savaitgalį jį įjungiu pagal poreikį, priklausomai nuo to, kaip toli važiuoju. Penkių minučių kelionei į prekybos centrą išankstinis pašildymas nereikalingas ir efektyviau apsieiti be jo“, - sako Manicke ir priduria, kad ateityje dirbtinio intelekto funkcijos leis užtikrinti, kad automobiliai šiuo atveju būtų dar naudingesni naudotojams.
„Škoda Auto“ akumuliatorių sistemų kūrimo vadovas Oliver Manicke pateikia keletą patarimų, pagrįstų akumuliatoriaus vidaus procesų pobūdžiu.
Laikykite akumuliatorių įkrautą bent 20-40 %
„Škoda Auto“ inžinieriai pataria žiemą šiek tiek padidinti tradicinę minimalios akumuliatoriaus įkrovos ribą. Įprastai patariama neleisti, kad įkrovos lygis nukristų žemiau 20 %, tačiau žiemą prieš kelionę šią rodiklio ribą galite padidinti iki 40 %. „Tai rodiklis, kuris, atsižvelgiant į akumuliatoriuje vykstančius cheminius procesus, užtikrina, kad automobiliui užteks energijos net ir greitai važiuojant greitkeliu be išankstinio pašildymo“, – paaiškina Manicke. Tuo pat metu standartinė maksimali įkrova turėtų būti 80 %, o iki 100 % akumuliatorių patartina įkrauti tik prieš ilgesnę kelionę.
Planuokite ilgesnę kelionę
Manickė rekomenduoja ilgesnius maršrutus, ypač į nežinomas vietas, planuoti mobiliojoje ar interneto programėlėje arba tiesiogiai automobilyje. „Skaičiuodamas maršrutą automobilis dirba su ankstesnių dienų suvartojimo vidurkiu, todėl žiemą jis gali atsižvelgti į didesnį įkrovimo poreikį“, – pamini jis.
Domhnall Dods nuo 2021 m. vairuoja elektrinį „Enyaq“. O 2024 m. pakeitė savo 58 kWh talpos bateriją į naujesnę 77 kWh versiją. „Tai suteikia man pasitikėjimo, tačiau kelyje dažniausiai aš, o ne automobilis, turiu sustoti pirmas“, – savo įpročius vardija jis.
Šildomas vairas ir sėdynės
„Ypač malonu vairuoti su šildomu vairu, o mano sūnus negali atsidžiaugti šildomomis sėdynėmis“, – apie komforto funkcijas pasakoja Dodsas. Tačiau jis priduria dar vieną pastebėjimą: „Mano pirmasis Enyaq turėjo „Lounge“ saloną su medžiaginiais apmušalais, o dabar turiu „Suite“ su odiniais apmušalais ir jis atrodo vėsesnis.“ Taigi, jis aiškiai parodo, kad automobilio apdaila turi įtakos jo naudojimui žiemą, į tai verta atsižvelgti. Be to, šildymo sistema su šilumos siurbliu prailgins važiavimo nuotolį.
Stengiuosi neapkrauti 12 V akumuliatoriaus
Nors elektromobiliai turi aukštos įtampos traukos akumuliatorių, juose taip pat naudojamas įprastas 12 V akumuliatorius, skirtas užtikrinti vidinių sistemų veikimą. Žiemą jis ypač jautrus, todėl Dodsas pataria jo neapkrauti: „Akumuliatorius gali išsikrauti, ypač dažnai pažadinant automobilį per programėlę. Laikui bėgant išmokau per dažnai į ją nežiūrėti ir tai taupo akumuliatorių“, – sako Enyaq visureigio naudotojas.
Perjungiu šildymą į rankinį valdymą
Dods sako, kad dėl savo Enyaq elektromobilio nuvažiuojamo atstumo jis nejaučia poreikio riboti šiluminio komforto. Tačiau jis turi vieną naudingą patarimą. „Šį triuką išgirdau iš kitų vairuotojų ir pats praktiškai patikrinau – jis tikrai veikia“, – pasakoja jis. „Jei vietoj automatinio šildymo režimo pasirinksite rankinį, nuvažiuojamas atstumas pailgės. Aš esu įpratęs nustatyti temperatūrą apie 20°C ir naudoti ventiliatorių pirmuoju greičiu – skirtumas išties pastebimas.“ Vis dėlto jis pabrėžia, kad komforto neaukos: „Kai noriu daugiau šilumos, tiesiog įsijungiu šildymą – tikrai nesušąlu.“