Nuvilnijo 29-asis „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų konkursas. Pirmą kartą pristatyta nominacija „DKV Mobility įmonės automobilis“, kurioje triumfavo elektromobilis Škoda Elroq. Bendroje geriausių automobilių iki 55 000 Eur kategorijoje Elroq pasidalijo 2-3 vietą.
Škoda Elroq – „Metų įmonės automobilis 2026“
Pragmatiškumo pergalė
Kaip pažymi konkurso organizatoriai, geriausio automobilio įmonei kategorija – viena pragmatiškiausių ir labiausiai pagrįstų skaičiavimais, mat joje sprendimus lėmė ne tik emocijos, bet ir griežta verslo logika. Dešimties rinkimų vertinimo komisijos narių komanda kartu su pasitelktais išorės ekspertais pretendentus vertino kompleksiškai: svarbu buvo atsižvelgti ne tik į reprezentatyvumą, bet ir į tinkamumą kasdienei įmonių veiklai, praktiškumą, bendrą eksploatacijos kainą.
Nors Škoda automobiliai dažni Lietuvos įmonių autoparkuose, paprastai tai būna vidaus degimo varikliais varomi modeliai. Šįkart, ne vieno nuostabai, vos debiutavęs svarbioje nominacijoje pergalę iškovojo elektrinis čekų automobilis, finalininkų penketuke pranokęs Toyota Corolla Cross, Volkswagen Tayron eHybrid ir du Kia modelius – EV4 bei Sportage.
Komisijos nario Egidijaus Babelio teigimu, pergalę Elroq lėmė subalansuotos savybės ir tradiciškai šiam prekių ženklui būdingas praktiškumas.
„Škoda vėl panaudojo savo inžinerinę magiją ir sukūrė vieną erdviausių savo klasėje automobilių. Daug vietos ir gale, ir bagažinėje. Ir jis važiuoja gerai: patiko važiuoklės balansas, automobilis komfortiškas ir gerai valdomas. Su nauju 210 kW motoru ant galinės ašies atrodo labai eiklus, dinamiškas ir kartu gana efektyvus“, – vardija laidos „Autopilotas“ automobilių apžvalgininkas.
Galėtų būti pagrindinis automobilis
Čekijos gamintojo elektromobiliui komisijos nariai neliko abejingi ir pagrindinėje „Lietuvos metų automobilio 2026“ nominacijoje 35–55 tūkst. eurų kainos kategorijoje, kurioje Elroq pateko į geriausiųjų trejetuką kartu su dar dviem elektromobiliais – Kia EV4 ir Tesla Model Y Juniper. Pergalę šioje kategorijoje pelnė Tesla, o Škoda modelis pasidalijo antrą-trečią vietas.
Pernai „Metų automobilio 2025“ karūna pasidabino Škoda Superb, triumfavęs tarp modelių, kurių bazinės versijos Lietuvoje įkainotos iki 40 tūkst. eurų. Škoda prekių ženklui tai buvo jau penktasis triumfas konkurse. Dvi pergales atnešė būtent Superb modelis, taip pat nugalėjęs dar 2009 m. Anksčiau pergales dar yra skynę Octavia (2005 m. ir 2014 m.) ir Fabia (2000 m.).
Anot komisijos nario Justo Lengvino, Elroq jam buvo vienas iš keleto viso konkurso favoritų, kuris taip pat išsiskyrė ir tarp visų 18 konkurse dalyvavusių elektromobilių. Pašnekovo teigimu, versija su didžiausia baterija tinkama jau ne tik miestui, bet ir ilgesnėms kelionėms.
„Manau, kad daugeliui šeimų tai galėtų tapti tiesiog vieninteliu pagrindiniu automobiliu, jeigu kas antrą savaitgalį nevažiuojama į Taliną ar Varšuvą kavos puodeliui. Mažesnės baterijos versija labiau tinkama būti antru šeimos automobiliu, skirtu miestui. Ilgametę patirtį turintys gamintojai sugeba pagaminti automobilius taip, kad įsėdus juntama harmonija, ir šitą žodį man bene labiausiai norisi vartoti bandant apibūdinti Elroq“, – tikina automobilių apžvalgininkas.
Tiesiog sumanu
Konkurso organizatoriai neigia gajų mitą, kad savo transporto parkus formuojančios įmonės žiūri tik į mažiausią įmanomą kainą ir darbuotojams parenka pigiausius automobilius. Todėl ekspertai didelį dėmesį skyrė ir salono ergonomikai bei įrangai. Škoda vertintojų simpatijas pavyko užkariauti didele salono erdve, didžiausia klasėje – 470 litrų tūrio – bagažine bei modernia interjero koncepcija.
Gamintojas Elroq įdiegė atnaujintą informacijos ir pramogų sistemą, valdomą 13 colių centriniame ekrane. Vairuotojai gali nusistatyti iki penkių sparčiųjų klavišų, leidžiančių greitai aktyvuoti dažnai naudojamas funkcijas. Kaip ir kituose čekų gamintojo modeliuose, taip ir šio salone bei bagažinėje – pilna išmaniųjų „Simply Clever“ sprendimų.
„Kiekvieną kartą atsidaręs Elroq bagažinę užduodu retorinį klausimą – kaip kiti to nesugalvojo? Kalbu apie paprasčiausią tinklelį po „palange“, skirtą krovimo laidui laikyti. Paprasta ir labai patogu. Norėdamas galėčiau bandyti prikibti prie to, kad nepatogus garso valdymas slankikliu po ekranu, bet tą jau šimtą kartų apkalbėjome bardami kitus Volkswagen grupės automobilius ir pripratome. Tad ir tarp šių metų konkurso dalyvių Elroq tikrai buvo vienas ryškiausių kandidatų“, – apibendrina J. Lengvinas.
Įrodė komfortą
Beveik 4,5 m ilgio Elroq gali būti komplektuojamas su 52, 59 arba 77 kWh naudingosios talpos baterijomis, o jame montuojamų elektros motorų galia siekia nuo 125 iki 210 kW. Versijos su 77 kWh baterijomis greitojo įkrovimo stotelėse gali priimti iki 175 kW galią, o tai leidžia energijos atsargas nuo 10 iki 80 procentų atkurti per 28 minutes. Mažesnės baterijos palaiko atitinkamai iki 145 ir 165 kW įkrovimo galią ir gali būti įkraunamos per 24–25 minutes.
Priklausomai nuo pasirinktos konfigūracijos, krosoveris viena įkrova gali nuvažiuoti 373–577 kilometrus (pagal WLTP ciklą). Galiniais ratais varomas automobilis leido inžinieriams subalansuoti vairavimo savybes neaukojant komforto.
Tai Elroq įrodė ir konkurso ekspertams, specializuotomis priemonėmis matavusiems automobilių komfortą. Bendradarbiaujant su VILNIUS TECH mokslininkais, atlikti vibracijų matavimai parodė, kad Škoda elektromobilis važiavo komfortiškiausiai tarp vidutinės kainų kategorijos modelių.
„Iš tiesų, važinėdamas juo neradau, prie ko prisikabinti. Viską, ko tikiesi iš automobilio, jis darė gerai. Dinamiškas, gerai valdomas, kartu komfortiškas, erdvus, su gera komplektacija, o salonas labai orus – reikėjo ieškoti, prie ko prisikabinti“, – įspūdžiais dalijasi E. Babelis.
Gamintojas jau siūlo rinktis ir sportiškąją modelio versiją RS, kurioje montuojami du bendrą 250 kW galią generuojantys elektros motorai ir visų varančiųjų ratų pavara. Viena įkrova šis elektromobilis gali nuvažiuoti iki 549 kilometrų.