Po karo, Čekoslovakijos ūkinę veiklą paveikė nacionalizacijos procesas. Filialų gamyklos Kvasiny ir Vrchlabi tapo įmonės dalimi. Prasidėjo socialistinė era, kuri visiškai pakeitė Čekoslovakijos automobilių pramonės kryptį.
Automobilių gamykla pertravkyta nauju pavadinimu „AZNP“ (Automobilové závody národní podnik – „Nacionalinė automobilių gamyklų įmonė“). Pradėta Škoda 1101 gamyba. Modelis dėl savo kėbulo buvo geriau žinomas kaip „Tudor“.
Škoda laimėjo „Prezidento taurę“ 1000 km lenktynėse Montevidėjas – Melo Montevidėjas.
Vyriausybės specialusis projektas (VOS) – šarvuotis – žymi vidutinio dydžio ir pradinio lygio prabangių automobilių gamybos pabaigą Mladá Boleslav mieste ilgam laikui.
Škoda pristatė Sedan 1200. Viena dėmesio verta naujovė – metalinis kėbulas, pakeičiantis anksčiau naudotą medžio ir metalo derinį. Europoje metalinis korpusas pradėtas plačiai naudoti tik šeštojo dešimtmečio pabaigoje.
Rinkai pristatytas Škoda 440 Spartak.