WLTP yra pasaulinis suderintas standartas, nustatantis lengvųjų transporto priemonių CO2 ir kitų teršalų išmetimo lygius bei jų degalų ar energijos suvartojimą.
Todėl, kad NEDC (Naujasis Europos važiavimo ciklas) - dabartinį matavimo ciklą, kuris paskutinį kartą buvo atnaujintas 1997 m. - jau seniai kritikavo specialistai ir visuomenė dėl tikrovės neatitinkančių duomenų (bandymo ciklas yra per trumpas, neatitinka dabartinių eismo sąlygų ir neįvertina papildomos įrangos).
Naujoji WLTP bandymo procedūra užtikrina, kad degalų suvartojimo ir CO2 išmetimo rodikliai geriau atitiktų tikrovę. Naujasis WLTP važiavimo ciklas atliekamas didesniu greičiu, yra ilgesnis ir labiau dinamiškas lyginant su NEDC, ir atsižvelgia į papildomą įrangą.
WLTP įsigaliojo 2017 m. rugsėjo 1 d. Nuo tada visiems naujiems transporto priemonių tipams reikėjo WLTP verčių (tai taikoma tik naujų transporto priemonių homologacijai). Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. jau visoms naujoms registruojamoms transporto priemonėms reikės WLTP verčių. ŠKODA pirmieji WLTP duomenys bus pateikti 2018 m. liepos mėn.
Žemėlapio paaiškinimai:
Žalia – Europos Sąjunga (28 šalys)
Šviesiai pilka – kitos 4 Europos šalys (Šveicarija, Lichtenšteinas, Norvegija, Islandija)
Juoda – šalys-kandidatės: Turkija (WLTP taikomas importuojamiems automobiliams; šalyje gaminamiems automobiliams taikomas NEDC), Izraelis ir ES šalių užjūrio teritorijos: Reunjonas , Martinika, Gvadelupė, Prancūzijos Gviana, Šv. Martyno sala, Majotas ir pan.
Tamsiai pilka – planuojamas dalinis įvedimas: Pietų Korėja, Japonija (WLTP be paskutinės bandymo ciklo fazės), Indija, Kinija (tik CO2 emisija; degalų sąnaudos matuojamos pagal NEDC ciklą).
• apie 50% ilgesnė ciklo trukmė • daugiau nei dvigubai ilgesnis ciklo nuotolis • 131 km/h – didesnis maksimalus greitis • 47 km/h – didesnis vidutinis greitis • Perpus trumpesnis darbas laisvais sūkiais
WLTP reikalauja didesnės bandymų transporto priemonės masės (plius 15% didžiausios transporto priemonės naudingosios apkrovos).
WLTP ciklas yra išsamesnis nei NEDC. WLTP atsižvelgia į papildomą įrangą, pvz., didesnius ratus, GPS ar spoilerius. Jų įtaka CO2 emisijai ir degalų suvartojimui yra matuojama atsižvelgiant į jų poveikį riedėjimo pasipriešinimui, aerodinamikai ir svoriui.
RDE ir PEMS
RDE ( Real Driving Emissions) reiškia realų variklio išmetamą teršalų kiekį ir apibūdina matavimo važiuojant procedūrą, t.y. matavimai atliekami keliuose, o ne standartizuotuose bandymų įrenginiuose. WLTP direktyvoje atsižvelgiama į RDE, tikrinant naudojamas transporto priemones.
RDE ir PEMS
Atliekant RDE bandymus, išmetamosios dujos - NOx (azoto oksidas), kietosios dalelės (suodžiai) ir kitos - matuojamos faktiškai važiuojant kelyje, naudojant nešiojamąją emisijos matavimo sistemą „ Portable Emissions Measurement System“ (PEMS).