Svarbu suprasti, kad važiuodami su elektra varomu varikliu neteršite savo aplinkos triukšmu ar išmetamaisiais teršalais. Tylus veikimas ir nulinė vietinė tarša reiškia, kad saugote aplinką. Ateityje e-Mobilumas pasiūlys daug naujų paslaugų, kurias šiuo metu rengiame jums. Pavyzdžiui, automobilio įkrovimas namuose yra ne tik patogus, bet ir pigesnis, nes specialūs elektromobiliams skirti tarifai reiškia, kad savo automobiliui ir namams galėsite pirkti energiją pigiau.
Galiausiai visi mūsų įgalioti atstovai siūlys elektrines transporto priemones. Kiekvienas iš šių partnerių galės suteikti jums pagrindinę informaciją apie e-Mobilumą ir turės bent vieną iš modelių salone. Jie taip pat galės pasiūlyti jums bandomąjį važiavimą elektromobiliu. (Taip pat turėkite omenyje, kad atstovybė gali turėti ne tik elektromobilius, bet ir įkraunamus hibridinius modelius.)
Kaip ir įprastiems automobiliams, elektra varomiems automobiliams taikomi standartiniai saugumo bandymai, ir juose užfiksuoti rezultatai yra geri. Įvykus avarijai akumuliatoriai nesprogsta. Maža to, elektromobiliai veikia be sankabos, pavarų dėžės ar variklio alyvos – veiksnių, kurie eismo įvykio metu gali būti gaisro priežastis. Apskritai, elektromobiliai turi daug mažiau dalių, o tai dar labiau sumažina gedimų tikimybę. Akumuliatoriai yra visiškai izoliuoti nuo likusio automobilio, o nelaimingo atsitikimo atveju visa sistema būna atjungiama.
Šiai sričiai šiuo metu taikomi teisės aktų reikalavimai, ir SUPERB iV, OCTAVIA iV, ENYAQ iV ir CITIGOe iV modeliai naudoja e. garsą.
Kadangi elektromobiliai paprastai veikia tyliau nei įprastos transporto priemonės, jų vairuotojai turi būti šiek tiek atidesni važiuodami mažu greičiu. Laikantis naujausių Europos teisės aktų, mūsų elektromobiliuose bus diegiamos elektroninės garso sistemos, užtikrinančios, kad juos būtų galima išgirsti, ypač pėsčiųjų zonose.
Tam įtakos turi įvairūs veiksniai, ypač vairavimo stilius, automobilio priežiūra ir nustatytų techninės priežiūros intervalų laikymasis. Galime jus patikinti, kad garantuotas ŠKODA akumuliatoriaus tarnavimo laikas bus 8 metai arba 160 000 km.
„ŠKODA Connect“ yra programėlė, užtikrinanti, kad visada galėsite valdyti savo automobilį, net per atstumą. Taip pat galėsite patikrinti akumuliatoriaus įkrovą ir su ja nuvažiuosiamą atstumą, važiavimo duomenis arba vietą, kurioje pastatėte automobilį. Jūs netgi galėsite pasitikrinti, ar nepamiršote užrakinti automobilio. Tai nuostabu, tiesa?
• SUPERB iV bus gaminamas Kvasiny mieste.
• CITIGOe iV gaminamas Bratislavoje.
• ENYAQ iV gaminamas Mladá Boleslave.
ŠKODA AUTO investavo dideles sumas į naujos infrastruktūros, skirtos elektrinių transporto priemonių gamybai mūsų gamyklose, statybą ir į ličio jonų baterijų gamybą mūsų gamykloje Mladá Boleslave. Be elektromobilių gamybos, nuo 2019 m. Mladá Boleslavo gamykla taip pat gamina elektrinius komponentus keliems „Volkswagen Group“ gamintojams priklausantiems hibridiniams modeliams. Kaip ir gaminant įprastus modelius, mes pirksime tam tikras dalis iš plataus mūsų tiekėjų tinklo.
Sėkmingai startavę su CITIGOe iV, SUPERB iV ir OCTAVIA iV, mes šiuo metu išdidžiai pristatome vien elektra varomą ENYAQ iV.
Mes ruošiame kelis modelius iš viso mūsų modelių asortimento įvairių lygių elektrifikavimui. Iki 2025 m. bent 10 ŠKODA modelių bus vien tik elektriniai. Pagal mūsų 2025 m. strategiją „ŠKODA AUTO“ per ateinančius ketverius metus investuos du milijardus eurų į elektromobilių ir naujų paslaugų kūrimą.
Įkraunami hibridiniai automobiliai (angl. „Plug-In Hybrid Electric Vehicles“ arba PHEV) sujungia klasikinį vidaus degimo variklį su elektros varikliu, kurį galima papildomai įkrauti iš elektros lizdo. Įkraunami hibridai taip pat gali važiuoti varomi vien tik elektra, tačiau šiuo režimu jie gali įveikti tik iki 50–60 kilometrų. Hibridinis automobilis (angl. „Hybrid Electric Vehicle“ arba HEV) sujungia vidaus degimo variklį su elektros varikliu, tačiau jo negalima įkrauti iš išorinio tinklo. Tokio automobilio elektrinį variklį maitinantis akumuliatorius įkraunamas tik važiuojant. Jis naudojamas kaip vienintelis energijos šaltinis trumpiems atstumams įveikti, ypač pradedant važiuoti. Elektromobilis (angl. „Battery Electric Vehicle“ arba BEV) visiškai neturi vidaus degimo variklio. Tokio automobilio variklį maitina tik akumuliatorius, kurį galima įkrauti iš išorinio maitinimo šaltinio.
Abiejuose automobiliuose yra įkrovimo lizdas, tačiau visais kitais atžvilgiais jie iš esmės skiriasi. Įkraunamas hibridas, kartais vadinamas PHEV (angl. „Plug-in Hybrid Electric Vehicle“), sujungia klasikinį vidaus degimo variklį su elektros varikliu, kurį galima įkrauti iš elektros lizdo ir iš važiuojant regeneruojamos energijos. Įkraunami hibridai taip pat gali važiuoti varomi vien tik elektra, tačiau šiuo režimu jie gali įveikti ne daugiau 30–60 kilometrų.
Tarp šių automobilių nėra esminių gyvavimo ciklo skirtumų, nesvarbu, ar tai hibridai, įkraunami hibridai, ar vien elektra varomi automobiliai. Pagrindinis skirtumas yra toks, kad hibridai ir įkraunami hibridai vis dar turi variklius, kurie varomi benzinu, o elektromobilis jį eksploatuojant nesukuria jokių teršalų, nes jis varomas tik akumuliatoriaus.
Kaip jau žinote, visi mūsų ŠKODA automobiliai yra labai patikimi, ir elektromobiliai nėra išimtis. Mes dedame daug pastangų, kad gamintume aukščiausios kokybės transporto priemones, ir surenkame jas iš patikimų aukščiausius standartus atitinkančių dalių, kurias sukūrė mūsų darbštūs inžinieriai.
Apskritai paėmus, elektromobiliai, hibridai ir įkraunami hibridai yra tokie pat patikimi kaip ir bet kuris kitas ŠKODA automobilis. Vien elektra varomi automobiliai turi mažiau judančių dalių, o jų eksploatavimas yra pigesnis – jums tai didelis patogumas, ir tai neturi jokios įtakos automobilio patikimumui.
Elektromobiliams nereikia daugiau priežiūros nei bet kokiai kitai transporto priemonei, nes reguliari techninė priežiūra ir patikrinimai yra svarbūs siekiant užtikrinti bet kurio automobilio patikimumą ir saugumą. Vis dėlto, elektromobiliai neturi alyvos ar transmisijos skysčių, kuriuos reiktų keisti, be to, jie turi mažiau judančių dalių.
Kiekvienas ŠKODA AUTO autoservisas galės aptarnauti elektromobilius ir hibridus. Tačiau specializuotą akumuliatorių remontą gali atlikti tik tam tikri aptarnavimo centrai. Šiuo metu plėtojame ir sertifikuojame tokių centrų tinklą, siekdami pasiūlyti mūsų klientų lūkesčius atitinkančio lygio paslaugas.
Elektromobiliai nereikalauja daug techninės priežiūros. Jie turi mažiau dalių, kurios nusidėvi. Jie neturi uždegimo žvakių, cilindrų, įpurškimo, turbokompresorių, alyvos bakų ir kitų panašių dalių. Todėl techninė priežiūra pirmiausia orientuota į stabdžių sistemos bei akumuliatoriaus įtampos arba talpos patikrinimą, t.y. iš esmės tikrinama automobilio elektros įranga. Elektromobilio techninio aptarnavimo priemonių sąrašas priklausys nuo konkretaus modelio ir jo įrangos.
Kaip ir su bet kuria kita ŠKODA, jei tinkamai rūpinsitės savo ŠKODA elektromobiliu, mažai tikėtina, kad dalis reiktų keisti dažnai.
ŠKODA rekomenduoja savo klientams atlikti bendrą techninę priežiūrą, kai automobilis pasiekia konkrečią ridą. Jūsų ŠKODA elektromobilyje veikianti virtuali asistentė „Laura“ informuos jus, kai ateis laikas atlikti techninę priežiūrą. Ji net gali padėti jums užsisakyti paslaugą viename iš mūsų patikimų autoservisų.
Bendra patikra reikalinga po pirmų 2 metų arba nuvažiavus 30 000 km, o vėliau kas 30 000 km arba kartą per metus. Išplėstinė patikra reikalinga po 3 metų arba nuvažiavus 60 000 km, o vėliau kas 60 000 km arba kas antrus metus. Kai kuriose šalyse šie intervalai gali skirtis.
Kadangi elektromobilyje įdiegta elektros sistema, reikia aiškiai apibrėžti konkrečius darbus, kuriuos vairuotojai gali atlikti patys (tai iš esmės tie patys savarankiški darbai, kaip ir prižiūrint įprastinį ŠKODA automobilį). Tačiau tokių darbų apimtis bus ribota. Žinoma, išliks pagrindinės su transporto priemonės veikimu susijusios priežiūros užduotys, tokios kaip padangų slėgio tikrinimas ir eksploatacinių skysčių pildymas. Visa kita rekomenduojame patikėti įgaliotam aptarnavimo centrui, kad būtų užtikrintas aukščiausio lygio aptarnavimas.
Automobilio su elektros varikliu negalima vilkti su lynu arba užkėlus priekinius ratus at vilkimo priekabos. Prireikus gabenti automobilį į kitą vietą, visada naudokite hidraulinį keltuvą ir užkelkite automobilį ant transportavimo platformos. Automobilį galima stumti trumpais atstumais, tačiau tokiu atveju turi būti įjungta neutrali pavara, o variklis turi būti įjungtas.
Tiesioginiai saulės spinduliai nepasiekia akumuliatoriaus, nes jis yra automobilio grindyse. Tačiau automobilio aušinimui yra naudojama akumuliatoriaus energija, o tai mažina su esama įkrova likusį nuvažiuoti atstumą.
Elektromobilis tokiu atveju reaguos taip pat, kaip ir įprastas automobilis. Žaibo smūgis jam nepavojingas. Jei tuo metu automobilis būtų įkraunamas, tiesiog išsijungtų saugiklis. Blogiausiu atveju galėtų sugesti įkroviklis.
Elektromobilis tokiu atveju reaguos taip pat, kaip ir įprastas automobilis. Aukštos įtampos akumuliatorius yra užsandarintas, tad vanduo neįsiskverbtų.
Elektromobilis, važiuodamas per balą ar gilų vandenį, elgiasi taip pat, kaip bet kuri įprastinė transporto priemonė. Aukštos įtampos akumuliatorius yra sandarus, kad būtų išvengta vandens įsiskverbimo, tad jums tikrai nereikės nerimauti dėl netikėtų sprogimų.
Kadangi baterija yra elektromagnetiniu būdu ekranuota, šie elementai neturi neigiamo poveikio akumuliatoriui.
Pasirodžius kiekvienai naujai elektra varomų transporto priemonių kartai, su viena įkrova nuvažiuojamas atstumas vis didėja. Numatoma, kad ŠKODA ENYAQ iV galės su viena įkrova nuvažiuoti iki 500 km atstumą, kuris yra pakankamas visąvertiškam ir neribotam keliavimui. Kaip ir automobiliai su vidaus degimo varikliu, kurie žiemą sunaudoja šiek tiek daugiau degalų, elektromobiliai šaltu oru taip pat naudoja daugiau elektros energijos.
Pradėję gaminti hibridus, įkraunamus hibridus ir elektromobilius, siekiame, kad e-Mobilumas būtų prieinamas visiems. Mes manome, kad mūsų elektra varomi automobiliai yra puiki ekonomiška alternatyva, kuri generuoja mažai išmetamųjų teršalų arba veikia jų neišmesdama.
Tai priklauso nuo šalies, kurioje norite pirkti elektromobilį. Apskritai, CITIGOe iV yra ekonomiška versija, nes tai patogi miesto transporto priemonė, o ENYAQ iV yra šiek tiek brangesnis, tačiau tai puikus pasirinkimas tolimiems atstumams ir šeimos kelionėms.
Šios galimybės priklauso nuo šalies, kurioje norite finansuotis ar lizinguotis elektromobilį, taikomų sąlygų. Esame įsitikinę, kad visada galite rinktis iš keleto variantų, o jūsų vietos atstovybė gali padėti rasti tinkamiausią sprendimą būtent jums.
Elektromobiliai tikrai gali sutaupyti pinigų ilgalaikėje perspektyvoje, nes jų vidutinės eksploatavimo išlaidos yra daug mažesnės nei įprastinių transporto priemonių. Priklausomai nuo šalies, kurioje gyvenate, jūs netgi galite pasinaudoti mokesčių lengvatomis ar kitomis valstybinėmis paskatomis. Rekomenduojame kreiptis į vietos prekybos atstovą, kad gautumėte daugiau informacijos.
Kainų skirtumai paprastai priklauso nuo šalies, kurioje norite įsigyti automobilį, nes realią kainą veikia daug veiksnių. Apskritai, elektromobilių eksploatavimo išlaidos yra gerokai mažesnės, tačiau juos įsigyti gali būti brangiau nei įprastus automobilius.
Savo klientams ruošiame labai įdomų naujų automobilių kainų ir susijusių paslaugų pasiūlymą. Paskelbsime konkrečią informaciją, kai tik pristatysime atskirus ŠKODA elektromobilių modelius. Bendra kaina taip pat priklausys nuo valstybinių elektromobilius įsigyjantiems asmenims skirtų paskatų. Šiuo metu dėl visko deramasi.
Tokį vaizdą galima susidaryti palyginus elektromobilio ir įprasto automobilio išlaidas „degalams“. Važiuojant automobiliu, kai vidutinė benzino kaina yra 1,25 EUR už litrą, o 100 km nuvažiuoti suvartojama 6 litrai benzino, tokia kelionė atsieina 7,50 EUR. 100 km nuvažiuoti elektromobiliu sunaudojama apie 17 kWh. Jei elektros energija kainuoja po 0,12 EUR už kilovatvalandę, 100 km kelionė elektromobiliu atsieina 2,00 EUR. Tačiau kilovatvalandės kaina dar priklauso ir nuo jūsų tarifo, kurį jums tikrai verta optimizuotis ir prisiderinti prie elektromobilio naudojimo, kad užsitikrintumėte kuo didesnes santaupas. Kitas veiksnys, turintis įtakos eksploatavimo išlaidoms, yra transporto priemonių aptarnavimas ir techninė priežiūra. Pavyzdžiui, elektromobiliui nereikės keisti alyvos, filtrų ir kitų dalių, susijusių su sudėtinga vidaus degimo variklio sistema.