Šis puslapis yra pradinio puslapio papildinys. Spustelėkite mygtuką, kad grįžtumėte.

Grįžkite į pradinį puslapį.

ELEKTROS VARIKLIAI – D.U.K.

Kuo elektros variklis skiriasi nuo vidaus degimo variklio?

Kiekvieno iš šių variklių galios diapazonas ir sukimo momentas iš esmės skiriasi. Vidaus degimo variklio galia ir sukimo momentas didėja didėjant sūkiams per minutę, kol pasiekiamas pikas; o elektros variklyje didžiausias sukimo momentas tiekiamas pradedant beveik nuo nulio sūkių ir sumažėja tik priartėjus prie maksimalios sūkių per minutę ribos. Praktiškai tai reiškia, kad didžiausia elektrinio automobilio trauka yra pradžioje, todėl automobilis yra gana dinamiškas. Be to, labai platus elektros variklio sūkių per minutę diapazonas reiškia, kad jam nereikia kelių greičių transmisijos su sankaba, todėl įprastas elektromobilis gali iš vietos pagreitėti iki maksimalaus greičio vos su viena redukcine pavara.

Kaip matuojamas suvartojimas?

Elektromobiliuose suvartojimas matuojamas kilovatvalandėmis šimtui kilometrų kelionės (kWh/100 km). Kaip ir įprastuose automobiliuose, prietaisų skydelyje rodoma informacija apie momentinį ir vidutinį suvartojimą. Be to, ten taip pat matysite regeneruotos energijos, kuri susigrąžinama į akumuliatorius, kiekį.

Koks yra elektros variklių aptarnavimas ir kiek ilgai jie tarnauja?

Kadangi pagrindinė ir iš tikrųjų vienintelė judanti elektros variklio dalis yra rotorius, jo techninė priežiūra, palyginti su vidaus degimo varikliu, yra minimali. Nereikia jokių alyvos keitimų arba degalų ir oro filtro keitimo. Elektros varikliai turi labai platų sūkių diapazoną, tad jie turi būti gerai suprojektuoti (ypač guoliai), tačiau apskritai elektrinė pavara reikalauja mažiau priežiūros nei įprastas variklis.

Ar yra skirtumų tarp hibriduose ir elektromobiliuose montuojamų elektros variklių?

Taip. Projektuojant vien elektra varomą automobilį, jame nereikia kurti jokios kitos pavaros. Todėl variklį galima iškart optimaliai suprojektuoti, kad jis užtikrintų reikiamą sukimo momentą ir galią, sūkių dažnį ir kitas automobilio savybes.

Tuo metu hibridinio variklio konstrukcijoje taip pat turi būti atsižvelgiama į vidaus degimo variklio, kuris turės bendradarbiauti su elektros varikliu, savybes, sutelkiant dėmesį į mechanines prijungimo galimybes, darbinę temperatūrą, sūkių per minutę skaičių ir galios diapazoną. Pavaros valdymo sistema taip pat yra sudėtingesnė. Automobilis turi gebėti judėti varomas vien elektra, vien vidaus degimo varikliu arba kombinuotu režimu, visada užtikrinant optimalų energijos vartojimą.